Lahden Vesijärvi- Kaupunkijärvi peltojen keskellä

21.4.2021

Vuonna 1987 alkanut 4-vuotinen LIFE-projekti toteutettiin Helsingin yliopiston ympäristö-egologian laitoksen ja Lahden kaupungin Valvonta- ja ympäristökeskuksen johtamana yhteistyössä Vesijärven ympäristön maanviljelijöiden kanssa. Tavoitteena oli keksiä niitä tapoja ja keinoja, joiden avulla järven tila saataisiin paranemaan.

Vesijärven parantuneen tilan myötä niin kalastajat kuin kaupunkilaisetkin palasivat nauttimaan lähellä kaupunkikeskustaa sijaitsevasta järvestä. Vuosikymmeniä jatkunut Vesijärven suojelu- ja kunnostustyö on tuonut kaupunkiin myös tärkeää ympäristöosaamista.

Tästä kunnostustyöstä on tehty ohjelma, joka seuraa Vesijärven kunnostusta.

Elokuvan on ohjannut ja leikannut  Lahden Videokuvaajien jäsen Jukka Mustonen. Jukan omistama Finnish Satellite Television tuottaa edelleen monipuolista ohjelmatarjontaa.

Katso video